رئیس پلیس راه کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با توجه به شرایطی جوی پیش آمده گفت: همه جاده های استان باز است ولی رانندگان در صورت امکان و عدم ضرورت از سفرهای برون شهری پرهیز کنید. 
کد خبر: ۱۰۲۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴ 12 February 2022

کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به بارش برف و باران که به ویژه از شب گذشته سطح استان را فراگرفته که در نیمه غربی و نیمه شرقی بیشتر به صورت باران نمود یافته و در منطقه اورامانات به صورت بارش برف است که بر اثر این بارش ها جاده های استان لغزنده و تردد در آن ها به کندی انجام می شود. 
 
وی افزود: تردد در محور روانسر به پاوه و نودشه و نوسود فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است، تردد در سایر جاده های استان فعلا نیازی به زنجیر چرخ ندارد، ولی همراه داشتن آن در کلیه وسایل نقلیه عمومی و شخصی الزامی ست که در صورت نیاز و یا مواجه شدن با شرایط نامساعد جوی حتما بتوانند از آن استفاده کنند. 
 
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه گردنه بیدسرخ دارای مه گرفتگی غلیظ و کولاک و برف است، خاطر نشان کرد: در این محور تردد به کندی انجام می شود و باید رانندگان توجه بیشتری به رعایت قوانین و مقررات داشته باشند. 
 
وی گفت: نیمه شرقی استان شامل شهرستان های صحنه، کنگاور، سنقر، هرسین و راه های منتهی به مرکز استان، مه گرفتگی، غلیظ است که باعث کندی حرکت شده، توصیه به رانندگان این است که علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی تا پایان طرح زمستانی، با توجه به شرایطی که پیش آمده و سطح لغزنده جاده ها، کولاک، یخ زدگی و مه غلیظ در محورهای مواصلاتی رعایت سرعت مطمئنه را مورد توجه قرار دهند. 
 
دستغیب با تاکید بر توجه داشتن کامل به جلو و رعایت فاصله طولی مناسب، یادآور شد: افراد اگر ضرورتی در سفر ندارند از انجام سفرهای برون شهری خودداری کنند و در صورت ضرورت قبل از سفر حتما وسیله نقلیه خود را از بابت قسمت های فنی چک کنند. 
 
وی تاکید کرد: در طول مسیر هم با توجه به اینکه عوامل جوی باعث می شود که کندی حرکت پیش بیاید یا ممکن است مشکلی ایجاد شود با صبر و حوصله رانندگی کنند، مدیریت سفر را داشته و از عجله و شتاب بپرهیزند تا از ابتدا تا انتها سفر خوب و مناسبی داشته باشند.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار